lunes, 16 de mayo de 2011


El candidat a l'alcaldia de Sella del PSPV-PSOE, Luis Soler
I el seu grup de treball,

VOS CONVIDA


als mítings que se celebraran a Sella, els pròxims dies:



Dimecres, 18 de maig a les 20.00 hores. Míting Sobre Territori i Progrés.
Sala Polifuncional - Ajuntament Vell

Divendres, 20 de maig a les 20.00 hores. Míting tancament de campanya.
Plaça Major






L’ESTIL PARTIDO POPULAR






Hui coneixem que Camps, que d’ací poc estarà davant del banc dels acusats, incrementarà la seua majoria absoluta. Ni la corrupció evident dels casos Gürtel i Brugal, ni el despilfarrament de diners públics en grans events, ni la crisi econòmica (la Generalitat té transferides les competències en matèria d’empleament, educació o sanitat) han minvat mínimament els seus votants, incapaços de fer una reflexió critica i de, al menys, votar més que siga en blanc. La societat valenciana pareix reconèixer i premiar la corrupció i la mala gestió dels nostres diners.

Les causes que expliquen aquest fet són complexes, i no es poden obviar autocrítiques des de l’oposició. Però, sobretot, darrere d’aquesta bogeria està el que podríem anomenar “l’estil Partido Popular”, un estil de fer les coses que està funcionant molt bé i que ha aconseguit, literalment, segrestar la democràcia.

Aquest estil es pot reconèixer a nivell nacional, autonòmic i local. Algunes de les seues característiques serien les següents:

1- 1.- Crear una xarxa clientelar. Es a dir, crear llaços de dependència tipus “si a mi em va bé, a tu t’anirà bé”, vinculats sobretot a la faena i als negocis. Ja ho va dir Carlos Fabra en 2007 en una conversació gravada: “el que gana las elecciones coloca a un sinfín de gente, y toda esa gente, es un voto cautivo... supone mucho poder, en un ayuntamiento, en una diputación, en todas partes...”. Estes xarxes de favors garantitzen la fidelitat i mobilitzen un gran contingent de persones per a la cita electoral. Però no ho oblidem: gràcies al repartiment d’estes prebendes (i dels vots derivats), uns pocs arriben a alts càrrecs (alcaldies amb grans sous, Diputació, Generalitat), o fan grans negocis on el benefici es privat i els costos públics (una urbanització, per exemple).

2- 2.- El control mediàtic. No cal insistir en el mal que ha fet Canal 9 i altres mitjans de comunicació privats econòmicament vinculats al poder. Obviar els temes conflictius, destacar uns aspectes i silenciar altres en una informació o repetir constantment una idea fins a convertir-la en una veritat aparent. Tot això es pot resumir en una paraula: manipulació. Això és el que fa la televisió publica valenciana, però també moltes persones que –en pobles menuts com Sella- són escoltades atentament en negocis particulars o en llocs de reunió.

3- 3.- “Calumnia, que algo queda”. La última característica és molt més eficient del que puga parèixer. Consisteix en intoxicar repetint una idea que està manipulada o que, directament, és una mentira. Si tu contes que el Psoe ha dit que van a tirar als agranadors de l’ajuntament, allà que la noticia corre com la pólvora. La bola va fent-se més gran i dels agranadors hem passat a tots els empleats de l’ajuntament. I així fins l’infinit. És una característica vinculada a les xarxes clientelars (que es veuen amenaçades) i al control mediatic (que s’encarrega de difondre les mentires).

L’estil PP és, com vegeu, relativament senzill. Només cal estar en el poder i no tindre escrúpols per a posar-lo en pràctica. I lamentablement està estenent-se perquè és eficaç. Però és un estil corrupte i, per què no dir-ho, profundament mafiós. Un caciquisme del segle XXI que té la democràcia segrestada.



Grup de treball del PSPV de Sella


Foto: cortesía de αlfanhuí